A Paulay Ede Színházban Az egérfogó c. előadást mutatta be a Veres1Színház december 16-án, vasárnap. A darab érdekessége, hogy 1953 óta Londonban hetente nyolcszor játsszák óriási sikerrel, így ez a legtöbbet játszott mű a világon.
A Veres1Színház előadása abba a legendás Agatha Christie-panoptikumba enged bepillantást, mely kép mindenkiben ott él, aki egy könyvet is olvasott a krimik koronázatlan királynőjétől. A fiatal házaspár kandallójában ég a tűz, kint zord az idő, hóvihar van, a havat behordja a szél. A legapróbb részletekig kidolgozott ruhák pedig mintha a 20-as évek angol coulour localé-ját idéznék elénk. A szórakoztató feszültséget végig a mikrorealista aprólékossággal kidolgozott látványvilághoz társult érzékenyen pontos színészi játék adja. Egyébként nem is valósulhatna meg a legfontosabb műfaji elvárás, hogy két óra elteltével is folyamatosan ott munkáljon a nézőben a kérdés: ki lehet a gyilkos? Ott munkál, hiszen az utolsó pillanatig: mindenki gyanús!
„Ezt a darabot 1953 óta Londonban hetente nyolcszor játsszák óriási sikerrel. Ezzel a legtöbbet játszott előadás a világon” – mondta el Venyige Sándor, a Veres1Színház igazgatója. „Műfaját tekintve krimi, amit izgalom és szórakoztató borzongás vesz körül. Hat gyanúsított szerepel az előadásban, mindegyikről könnyen feltételezheti a néző, hogy ő a tettes.” … „Amikor próbáltuk a darabot, azt a patikamérleget követtük, hogy minden karakter ugyanannyira, egyformán legyen gyanús” – tette hozzá a darabban Matcalf őrnagyot alakító színész, dramaturg.
„Nem vagyok krimi rajongó” – árulta el a Mollie Raltson-t játszó Verebes Linda. „Így voltak fenntartásaim, hogy mennyire lehet ez izgalmas. Most már azonban elmondhatom, nagyon. Ezzel együtt nagy kihívást jelent, hisz sokan vagyunk egyszerre a színpadon” – fűzte hozzá.
Mennyiben más krimit játszani, mint vígjátékot? – tettük fel a kérdést Pál Tamásnak, aki Gilles Raltson-t alakítja.
„Nyilván eltérőek a vélemények a tekintetben, hogy melyik műfajt nehezebb játszani. Azt gondolom, mindegyiknek megvan a nehézsége. A krimiben másfajta tempóban kell játszanunk, mint egy vígjátékban, ahol tizedmásodpercre pontosan kell ülnie a poénnak, különben nem érinti meg a nézőt. Sajátságos, speciális tempót igényel a krimi, mert az ideális hatásszünetre, feszültségfokozásra nagyon kell figyelni.”
Trokán Péter, Jászai Mari-díjas színész az utánpótlásról nyilatkozott a Katlan-stábnak.
„Örömteli, hogy milyen fiatal tehetséges kollégákat ismertem meg az elmúlt időszakban úgy ebben a darabban, mint az egyik népszerű filmsorozatban. Nemcsak a színész utánpótlás hivatott sokra, hanem a rendezők, az operatőrök, a világosítók, a kellékesek is, kvázi az egész stáb, akikben sok potenciált vélek felfedezni”- hangsúlyozta.
A Fesztiválkatlan legközelebbi előadása a Paulay Ede Színházban a Négy meztelen férfi c. vígjáték lesz – sok nevetéssel – a Vidám Színpad társulattól január 18-án, pénteken.
Szeretettel várjuk Önöket!
Dr. Fintor Gábor
ügyvezető