Több mint száz éve mutatták be Kálmán Imre, és talán az egész műfaj legnépszerűbb operettjét, a Csárdáskirálynőt. A reménytelennek látszó szerelemi történeten alapuló előadás olyannyira népszerű, hogy nincs olyan nap, hogy a világon valahol ne csendülne fel valamelyik jól ismert betétdala. A Fesztiválkatlanban a Pesti Művész Színház adta elő Halas Imre rendezésében július 16-án.
– Minden helyzetben aktuális ez a darab, a szerelem pedig örök érvényű – emelte ki a Katlan Stábnak adott interjújában Kalocsai Zsuzsa, Jászai Mari-díjas érdemes művész, a Cecília hercegnő szerepét játszó primadonna. – Én ezt a darabot legalább nyolc féle rendezésben játszottam szerte a világban mindenhol (Németországot, de Japánt is meghódítottuk).
– Ezeket a melódiákat a világon ma már mindenki ismeri, biztos vagyok benne hogy a ’katlan közönsége velünk énekeli majd őket – mondta a Feri bácsi szerepét játszó Virágh József. – Büszke vagyok arra, hogy együtt játszottam Honti Hannával, Feleki Kamillal, Latabár Kálmánnal. Körülbelül ötven éve részese vagyok a színdarab valamelyik feldolgozásának, nincs olyan férfiszerep, amelyet még ne játszottam volna – emelte ki a színész.
Egyházi Géza is rendszeres vendég a Tokaj Fesztiválkatlanban. A bonviván az operettirodalom leghíresebb szerepeit játszotta már el, ezúttal Edvin herceg szerepében lépett színpadra.
– Rendkívül hálás szerepkör, egyfajta modern kori Rómeó és Júlia történet. Ahol a primadonna és a bonviván a klasszikus probléma: a társadalmi különbségek miatt nem tanácsos, hogy egymáséi legyenek. Aztán ezeket az akadályokat leküzdve egymáséi lehetnek. Érdekes, hogy ebben a darabban valamilyen oknál fogva nem írtak szóló nótát, így furcsa, de soha nem vagyok egyedül a színpadon az előadás alatt.
Bodrogi Attila pályáját is végig kísérte a Csárdáskirálynő, a mintegy húsz év alatt a bonivánon kívül már minden szerepet játszott.
– A fiatal táncoskomikustól kezdve minden szerepben voltam már, ma Mária Leopold herceget játszhatom Kalocsai Zsuzsa partnereként. Az operett nem csak Hungarikum, hanem az a műfaj, amit mi magyarok játszunk a legjobban. A Csárdáskirálynő esetében nem csak a zenék gyönyörűek, hanem maga az előadás története is. Ha levennék az összes zenét ebből az operettből, akkor önmagában, prózai darabban is remekül megállná a helyét.
Czető Roland hangját sokan ismerhetik, hiszen szinkronszínészként a világ legismertebb filmjeiben, sorozataiban szerepelt. De emellett rendszeres fellépője különböző operettelőadásoknak.
– Amikor először színpad közelbe kerültem gyerekként, akkor az Operában léphettem fel. Fiatal felnőttként, amikor már énekelni is kezdtem, akkor a musical felé kacsingattam, de egy balkanyarral jött egy lehetőség, hogy belekóstoljak az operettek világába is. Ez az atmoszféra annyira magával ragadott, hogy itt maradtam – zárta mosolygósan Czető Roland.
Az előadás a közönség körében is nagy sikert aratott, hisz többször visszatapsolták a Pesti Művész Színház művészeit. Színházi előadásnak legközelebb július 29-én tapsolhatunk, akkor egy zenés darabot mutat be a Veres 1 Színház, Nők az idegösszeomlás szélén címmel.
fotók: Erdős József/Fesztiválkatlan